Slag en stoot

5 okt 2009 | communicatie, organiseren, verkoop

Liever kwijt dan rijk. Sommige klanten kunnen je gestolen worden. Ze kosten meer dan ze opbrengen, halen het bloed onder je nagels vandaan. Ze staan vooraan bij het halen en achteraan als het op betalen aankomt. Het liefst zou je ze ontslaan en dat zeg je al jaren. Gaat ook vast nog eens gebeuren, maar nu nog even niet.
Even voor de goede orde: ik heb ze niet, zulke klanten. Maar ze zijn overal en voor je het weet bijten ze in je broek. Ze beloven business en beterschap, maar je kunt ze niet vroeg genoeg afschudden. Die dagelijkse frustratie, die van jezelf en van je medewerkers, die zijn ze gewoon niet waard. Verlos jezelf, ondernemer.
Maar wat als ze het wel waard zijn? Als ze afkomen met werk en pegels, niet van het leien dakje, maar met slag en stoot. Dan hebben het over kritische klanten, die je scherp houden en nuttige feedback geven. Niet altijd aangenaam, maar leerzaam des te meer. Stop met klagen en wees zuinig op ze.

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Zo ene

Zo ene

Als ik me buk valt m’n bril in de wcStaat er drie plakjes, dan vind ik er maar tweeMoet er eentje kotsen, dan heb ik net...

Lees meer
Wachten op post

Wachten op post

Dat je zó kunt wonen. Dat je zó kunt leven. Charles en ik moeten beiden hetzelfde gedacht hebben, terwijl we rondliepen in de...

Lees meer