Wat ben je liever: niet klaar of te laat?

9 okt 2012 | acquisitie, klantgerichtheid, klantvriendelijkheid, organiseren, presenteren, schrijven, spreken, verkoop

Wat je ook doet, je bent nooit op tijd. Zet het maar uit je hoofd dus, dat het juiste moment bestaat. Je slaat altijd de plank mis met de timing van je nieuwe idee, product of onderneming. Een van de twee; je bent er te vroeg mee of je bent te laat. Meer smaken zijn er niet. Niet van wakker liggen dus.

De plek, het geld, de mensen, allemaal dingen om druk mee te zijn, als je aan iets nieuws gaat beginnen. Maar er is één ding waar ondernemers het meest wakker van liggen en dat is timing. Wanneer gaan we live, open, publiek, kortom de markt er mee op? Want we zijn nog niet klaar en hebben meer ontwikkeltijd nodig. Maar het idee is zo goed, straks is iemand ons nog voor? Niet klaar of te laat. Korter is het niet samen te vatten. En geloof mij maar; wat je ook beslist; je bent het een of het ander. Altijd.

Een bekende casus is die van de introductie van de CD-speler in de jaren ’80. Kort gezegd: Sony was nog niet klaar en Philips was er te laat mee. Allebei kozen ze het verkeerde moment om te lanceren. Maar het verkeerde moment van Sony werd zo het juiste moment. Dat had overigens makkelijk andersom kunnen zijn.

Ik was ook nog niet helemaal klaar, toen ik deze zomer mijn nieuwe thema lanceerde: “Duidelijkheid voor alles”. Maar het kon gewoon niet langer wachten. Je kunt me nú boeken, want als het over duidelijker worden gaat, is elk moment het juiste moment.

 

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Zo ene

Zo ene

Als ik me buk valt m’n bril in de wcStaat er drie plakjes, dan vind ik er maar tweeMoet er eentje kotsen, dan heb ik net...

Lees meer
Wachten op post

Wachten op post

Dat je zó kunt wonen. Dat je zó kunt leven. Charles en ik moeten beiden hetzelfde gedacht hebben, terwijl we rondliepen in de...

Lees meer