Verleiding

4 nov 2009 | acquisitie, communicatie, verkoop

Het verschil tussen een colporteur en een coach? De eerste doet je ongevraagd een voorstel en de laatste stelt je onvoorstelbaar veel vragen. De twee zijn stijluitersten wanneer het gaat om overtuigen en beinvloeden. En zoals altijd ligt de waarheid ergens in het midden.
Vragen stellen is commercieel correct. Salestrainend Nederland wil graag betere vragenstellers van u maken. A-raison-van en op de hei. Een thema dat er kariger vanaf komt in veel van die bijeenkomsten is op tijd een goed voorstel produceren. Met als gevolg dat er in zakenland veel de klik wordt gezocht en eindeloos begrip wordt gekweekt. Waarna de wegen zich scheiden met de afspraak om nog eens verder te praten.
Het zakelijke zakenvoorstel is aan emancipatie toe. Als de vragen gesteld zijn is het tijd voor verleiding en onweerstaanbaarheid, verpakt in een aanbieding waar geen nee tegen gezegd kan worden. Zo’n niet-te versmaden-aanbod. Dus niet vragen “Wat wilt u graag?”, maar voorstellen “Wat ik voor u kan betekenen, is ……”  Gewoon eens proberen.

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Tevroegpensioen

Tevroegpensioen

Ik was er wel klaar mee. Met bedrijven en organisaties, met adviseren, trainen en interimmen. Met het gedoe. Dacht ik. En...

Lees meer
Zo ene

Zo ene

Als ik me buk valt m’n bril in de wcStaat er drie plakjes, dan vind ik er maar tweeMoet er eentje kotsen, dan heb ik net...

Lees meer
Wachten op post

Wachten op post

Dat je zó kunt wonen. Dat je zó kunt leven. Charles en ik moeten beiden hetzelfde gedacht hebben, terwijl we rondliepen in de...

Lees meer