Neem je focus niet te letterlijk

11 feb 2015 | communicatie

Wie geen niche heeft die heeft niks. Duidelijker kan ik het niet zeggen, in deze tijd van inbound marketing, contentstrategie en personal branding. Hoe meer je blogt, post en deelt, des te meer zul je moeten uitstralen wat je rode draad is. Je edge, je usp, je hoekje in het weiland. Het ding waarbij ze direct en alleen aan jou denken. Maar overdrijf het niet.

Word niet die oom die elke verjaardag hetzelfde sterke verhaal vertelt. Of de drammerige neef, die niet ophoudt met zijn gelijk te halen. Wie het stadium bereikt van ¨Ja nu weten we het wel¨, die heeft aandacht en sympathie verspeeld. Weg momentum. Zo werkt het ook op het internet.

Met een goede zakelijke focus in je content kun je probleemloos af en toe uitzoomen en afdwalen naar andere onderwerpen. Door je ook ¨off topic¨ te laten zien en horen krijgen je volgers een breder en completer beeld van je, word je menselijker. En van menselijkheid kunnen we wel wat meer gebruiken. Juist op het internet.

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Tevroegpensioen

Tevroegpensioen

Ik was er wel klaar mee. Met bedrijven en organisaties, met adviseren, trainen en interimmen. Met het gedoe. Dacht ik. En...

Lees meer
Zo ene

Zo ene

Als ik me buk valt m’n bril in de wcStaat er drie plakjes, dan vind ik er maar tweeMoet er eentje kotsen, dan heb ik net...

Lees meer
Wachten op post

Wachten op post

Dat je zó kunt wonen. Dat je zó kunt leven. Charles en ik moeten beiden hetzelfde gedacht hebben, terwijl we rondliepen in de...

Lees meer