Minder in de mode

18 jul 2016 | communicatie, verkoop

Kopzorg, onrust, ongemak, risico, gedoe, twijfel, overlast, wachttijd, stress, gepieker, rommel, getrek en geduw, geklaag, gezoek, kosten, overwerk, nadelen, drukte, verantwoordelijkheid, wakker liggen. Het zijn stuk voor stuk fantastische verkoopargumenten, alleen we gebruiken ze te weinig. 

Er rust een taboe op. Volgens de oude school benadruk je de positieve dingen en zijn negatieve zaken uit den boze. Marketing gaat meestal over meer en mooier, zelden over minder. Maar de tijden veranderen en wie alles al heeft gaat minder steeds meer waarderen.

En nu U. Wat krijg ik minder, als ik met u in zee ga? Waar helpt u me van af, wat bespaart u me en waarvoor hoef ik niet meer bang te zijn? Lastig? Geeft niks als u niet direct kunt omschakelen naar mindermarketing. Als u het uw klanten maar kunt uitleggen in termen van nu en straks, met of zonder, meer en minder.

Meer is er niet. Het is zo eenvoudig.

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Zo ene

Zo ene

Als ik me buk valt m’n bril in de wcStaat er drie plakjes, dan vind ik er maar tweeMoet er eentje kotsen, dan heb ik net...

Lees meer
Wachten op post

Wachten op post

Dat je zó kunt wonen. Dat je zó kunt leven. Charles en ik moeten beiden hetzelfde gedacht hebben, terwijl we rondliepen in de...

Lees meer