Is jouw strategie ook lauw loene?

18 apr 2017 | acquisitie, momentum, verkoop

Het is oude theorie. Die van de neutraliteit in het zakelijk verkeer. Zorg dat je bij de eerste indruk zo neutraal mogelijk bent, dan ben je interessant voor zoveel mogelijk mensen. Laat je kleding, je houding, je introductie niet opvallen, afleiden, of de aandacht trekken. Zodat niemand aanstoot neemt.

Ik heb een tegengestelde theorie. Die van de uitgesprokenheid in het zakelijke. Ik adviseer je om vanaf de eerste minuut te zorgen voor opgetrokken wenkbrauwen. Voor verwondering, voor aandacht. Niet bij iedereen en bij heel veel mensen zelfs niet, maar wel bij een paar. Een paar mensen die daar meer van willen weten. Van jou.

Er zijn twee praktische redenen voor. Ten eerste is de tijd die je krijgt om aandacht en interesse te verwerven steeds korter. Mensens swipen je – ook in zaken – sneller dan ooit; rechts of links, #interessant of #laatmaar. Neutraal bestaat niet.
Ten tweede ben je er vanaf het begin niet voor iedereen, als het goed is. Je weet welke mensen naar jou op zoek zijn en je zorgt ervoor dat ze het in een flits herkennen. In je zijn en in je doen.

Wees demonstratief in wat je waard bent. Vanaf de eerste minuut.

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Zo ene

Zo ene

Als ik me buk valt m’n bril in de wcStaat er drie plakjes, dan vind ik er maar tweeMoet er eentje kotsen, dan heb ik net...

Lees meer
Wachten op post

Wachten op post

Dat je zó kunt wonen. Dat je zó kunt leven. Charles en ik moeten beiden hetzelfde gedacht hebben, terwijl we rondliepen in de...

Lees meer