Fántástisch

26 mei 2014 | acquisitie, communicatie, verkoop

Ik nam de telefoon op en hoorde even niets. Daarna was er opeens een frisse damesstem, die aan me vroeg “Spreek ik met de heer Aalbers?” Ik humde wat, want ik had toch net duidelijk mij naam genoemd. “Fantastisch dat ik u tref, mijnheer Aalbers want, ik bel u namens *een krant* en nu.. Op dat moment onderbrak ik haar.

Ik wilde graag van haar weten waarom het “fantastisch” was. Het kwam er op neer, dat zij heel veel mensen moest bellen om ze een abonnement aan te smeren. Dus dat ik de telefoon opnam was een fantastisch begin. Voor haar. Dat haar telefoontje voor mij misschien niet fantastisch was omdat we net het konijn wilden gaan begraven, of omdat ik in mijn kluskloffie helemaal van de ladder was af gekomen, of omdat ze me uit mijn concentratie voor een passende blogtitel had gehaald, dat vond ze lastig te begrijpen. Maar het ging dan ook niet over mij. Het ging over haar.

Het werd een beetje een coachgesprek. Prettig maar confronterend. Want daarvan krijg ík nou een goed gevoel.

 

Deel dit met

2 Reacties

  1. Diana

    Tja, Wim.. Je hóeft natuurlijk de telefoon niet aan te nemen als je konijn net begraven wordt.. Of als je aan het klussen bent.. 🙂

    Groet, Diana

    Antwoord
  2. wimaalbers

    Waar Diana, maar voor een klant (?) wacht het konijn maar even 😉

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Zo ene

Zo ene

Als ik me buk valt m’n bril in de wcStaat er drie plakjes, dan vind ik er maar tweeMoet er eentje kotsen, dan heb ik net...

Lees meer
Wachten op post

Wachten op post

Dat je zó kunt wonen. Dat je zó kunt leven. Charles en ik moeten beiden hetzelfde gedacht hebben, terwijl we rondliepen in de...

Lees meer