Agenda

2 feb 2009 | communicatie, leiderschap, organiseren

Meeting is een te groot woord, dus noemen we het een bespreking. Op de agenda staat een onderwerp, maar dat is dan ook het enige. Doel, uitkomst, structuur en rolverdeling laten we in het midden. Vervolgens praten we een uur lang door elkaar heen, waarna de tijd op is en een vervolg gepland wordt. Schiet lekker op.
De bespreking is het domme broertje van de vergadering. Van hier naar daar, alles mag, tikje verkennen, beetje brainen, veel input, weinig output. Beetje ADHD ook. Je kunt er dagen mee stukslaan, als manager.
Ik doe niet meer mee aan besprekingen. Als het geen brainstorm is, dan is het een vergadering. Iemand is de baas, we onderzoeken eerst waarom we bij elkaar zijn, we spreken af wat we aan het eind geproduceerd willen hebben en hoe. En dan gaan we het doen. En verder allemaal mond dicht.

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Tevroegpensioen

Tevroegpensioen

Ik was er wel klaar mee. Met bedrijven en organisaties, met adviseren, trainen en interimmen. Met het gedoe. Dacht ik. En...

Lees meer
Zo ene

Zo ene

Als ik me buk valt m’n bril in de wcStaat er drie plakjes, dan vind ik er maar tweeMoet er eentje kotsen, dan heb ik net...

Lees meer
Wachten op post

Wachten op post

Dat je zó kunt wonen. Dat je zó kunt leven. Charles en ik moeten beiden hetzelfde gedacht hebben, terwijl we rondliepen in de...

Lees meer