Welkom

5 jan 2009 | communicatie

Ja, ja, die eerste indruk. Wordt wel eens een beetje weggewuifd, zo van ja dat weten we wel, je moet het ook niet overdrijven. Maar wie zichzelf een beetje netjes wil neerzetten houdt er gedegen rekening mee. De eerste klap is een daalder waard en iets goed moeten maken is geen kattenpis.  Leerstof voor verkopers en sollicitanten.
Maar vandaag even andersom. Want het geldt natuurlijk voor twee kanten.
Wie ontvangt die zet de toon, voor een uurtje of voor de hele relatie. Onderschat niet het verschil tussen een neutrale of een hartelijke ontvangst. Niets is lekkerder dan een warm welkom. Het is de vliegende start voor openheid en creativiteit in elk gesprek. Blij dat je er bent, leuk kennis te maken. Hebt u een beter  voornemen?

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Zo ene

Zo ene

Als ik me buk valt m’n bril in de wcStaat er drie plakjes, dan vind ik er maar tweeMoet er eentje kotsen, dan heb ik net...

Lees meer
Wachten op post

Wachten op post

Dat je zó kunt wonen. Dat je zó kunt leven. Charles en ik moeten beiden hetzelfde gedacht hebben, terwijl we rondliepen in de...

Lees meer