Snel thuis

12 aug 2009 | communicatie, verkoop

Waarom toch altijd van die grote stappen? Wie verkopers vraagt naar hun doelstelling voor vandaag, die krijgt nogal eens een antwoord dat gaat over morgen of overmorgen. Als de beslissing, het contract, de handtekening er in dit gesprek niet van kan komen, dan is dat dus ook niet je doel voor vandaag. Dan moet je iets anders bedenken, om vandaag naar toe te werken en om vandaag te kunnen evalueren. Maar verkopers hebben daarvoor vaak teveel haast.
Een klant die merkt dat je te hard gaat, die trapt op de rem; die gaat je letterlijk tegen-werken. De uitkomst van zo’n gesprek is op zijn best een compromis. Ergens tussen wat jij wilt en hij toelaat. Beter om dat te voorkomen.
De remedie is een realistisch gespreksdoel, van tevoren met elkaar verkend en vastgesteld. Niets is zo mooi als een klant die zegt: “Doel bereikt, morgen verder.”

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Zo ene

Zo ene

Als ik me buk valt m’n bril in de wcStaat er drie plakjes, dan vind ik er maar tweeMoet er eentje kotsen, dan heb ik net...

Lees meer
Wachten op post

Wachten op post

Dat je zó kunt wonen. Dat je zó kunt leven. Charles en ik moeten beiden hetzelfde gedacht hebben, terwijl we rondliepen in de...

Lees meer