Omdat je niets beters te doen hebt

17 mrt 2015 | acquisitie, klantgerichtheid, ondernemen, verkoop

Gedachtenexperiment. Stel dat je bedrijf of organisatie maandelijks een e-mailnieuwsbrief verstuurt. En stel dat je 1000 abonnees hebt. (Allemaal opt-in natuurlijk). Wat zou er gebeuren met die 1000 als je die nieuwsbrief elke week zou verzenden? En wat als je ze elke dag een nieuwsbrief zou gaan sturen? Hoeveel blijven ervan over, van die 1000?

Als ik weer eens in de opruimstand sta, dan meld ik me in 1 moeite door zomaar af bij 5 tot 10 nieuwsbrieven. Snel gedaan en geeft lucht in de mailbox. Het gros open ik toch zelden en van de helft weet ik niet eens hoe ik in hun maillijst gekomen ben. Een paar nieuwsbrieven blijven echter altijd ongemoeid. Die wil ik niet kwijt uit mijn brievenbus. Ik zou ze niet willen missen. Mooi criterium; “missen”.

Wat missen mensen die jouw nieuwsbrief niet krijgen? Die vraag is nog wel te beantwoorden. Maar wat zou erin moeten staan om hem dagelijks te mogen versturen, zonder dat ze afhaken? Als je het antwoord vindt op die laatste vraag weet heb je beet. Serieus beet. Ik weet dat antwoord niet. Het is jouw nieuwsbrief en het is jouw business. Het is maar een denkexperiment. Maar iets beters te doen heb je niet.

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Zo ene

Zo ene

Als ik me buk valt m’n bril in de wcStaat er drie plakjes, dan vind ik er maar tweeMoet er eentje kotsen, dan heb ik net...

Lees meer
Wachten op post

Wachten op post

Dat je zó kunt wonen. Dat je zó kunt leven. Charles en ik moeten beiden hetzelfde gedacht hebben, terwijl we rondliepen in de...

Lees meer