Minder is meer

25 aug 2008 | communicatie, verkoop

Het is een van de lastigste dingen voor verkopers om in de vingers te krijgen; niet teveel beloven. Het is ook zo verleidelijk; de klant overhalen met behulp van een plakje meer of een schepje er boven op. Met als valkuil dat het niet waargemaakt wordt of simpelweg niet waar te maken is. Te hoge verwachtingen wekken is ontevreden klanten kweken.
Maar hoe doe je dat dan, minder beloven en toch verkopen? Het geheim zit aan de kant van de klant. Die heeft namelijk een hypergevoelige antenne voor overspannen beloften. “Het zal mij benieuwen….” denkt die en “Eerst nog maar eens zien.”  Vanaf het moment van de handtekening zal hij of zij op zoek zijn naar bewijs voor die twijfel. En het dus krijgen ook.
Een goed product en een prima dienstverlening hebben geen overdrijven nodig. Stevige verkopers waarschuwen hun klanten juist voor overspannen verwachtingen. Als er iets is dat verkoopt…..Gek he?

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Tevroegpensioen

Tevroegpensioen

Ik was er wel klaar mee. Met bedrijven en organisaties, met adviseren, trainen en interimmen. Met het gedoe. Dacht ik. En...

Lees meer
Zo ene

Zo ene

Als ik me buk valt m’n bril in de wcStaat er drie plakjes, dan vind ik er maar tweeMoet er eentje kotsen, dan heb ik net...

Lees meer
Wachten op post

Wachten op post

Dat je zó kunt wonen. Dat je zó kunt leven. Charles en ik moeten beiden hetzelfde gedacht hebben, terwijl we rondliepen in de...

Lees meer