Het verschil tussen zin en zin

door | 29 aug 2013 | communicatie, gespreksvoering, leiderschap

Dat vind ik dan weer minder. “Leer in een dag je baas, je klanten en je collega’s inkleden, inpalmen en inpakken.” Het is een seminarbrochure, die belooft dat je “onzichtbaar” en “geraffineerd” alles van iedereen gedaan kunt krijgen. Ik denk dat ik wel zo’n beetje weet waar het over gaat. Ik zou alleen een andere toon aanslaan.

Zakelijk flirten, beïnvloeden en overtuigen, het is allemaal hetzelfde. Het is niet een gat in de markt, maar een krater. Daar kunnen we nog lang mee vooruit, Pacelle, Christine, Rob, Angelique en ik. Er is altijd publiek voor handigheidjes, trucjes, kunstjes en slimmetjes. Want argeloze anderen om je vinger winden en voor je karretje spannen, wie wil dat niet?

Ik doe er aan mee, maar steek het iets anders in. Over het verschil tussen macht en invloed en de dunne scheidslijn tussen beïnvloeden en manipuleren. Over jouw intentie en over de betekenis voor de ander. Over je overtuigingen en óók over je vaardigheid. Dat gaat een beetje dieper en vraagt wel meer van je dan een dag.

Je zin krijgen of zin geven. Maakt nogal verschil.

Ook WAUWManagement