Heilig

3 sep 2008 | communicatie, strategie

Op zijn visitekaartje staat Sint Hans en hij loopt met me door het bijzondere gebouw dat zijn trots is. Daar is alle aanleiding voor en het verhaal erbij gaat over visie en concept en vooroplopen en onderscheiden. Sint Lucas is een zelfstandig mbo vakcollege voor creatieven in opleiding. “Tegenwoordig is iedereen hier een Sint en dat proberen we uit te stralen in alles. Wat dat betreft doen we geen concessies.”
Dit is een bijzondere school en dat zie je meteen. Het gebouw en de inrichting ademen originaliteit en kwaliteit. Alles is heel en schoon en dat is vast niet omdat het studiejaar nog maar net is begonnen. Je komt hier ook niet zomaar binnen. Voor 300 studieplaatsen zijn er jaarlijks 1000 aanmeldingen. Je wordt geselecteerd op je kunnen, je willen en je zijn. Hier studeren geeft verplichtingen.
Bij het weggaan krijg ik een verrassingspakket, helemaal in stijl en toon. Deze school is een merk geworden. Zo kan onderwijs dus ook.

Deel dit met

0 reacties

Trackbacks/Pingbacks

  1. Weet naar wie je wijst - Wimst - […] Nog zo’n mooie eigenschap; altijd de anderen de eer geven. Het siert je en maakt je geliefd, als je…

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Zo ene

Zo ene

Als ik me buk valt m’n bril in de wcStaat er drie plakjes, dan vind ik er maar tweeMoet er eentje kotsen, dan heb ik net...

Lees meer
Wachten op post

Wachten op post

Dat je zó kunt wonen. Dat je zó kunt leven. Charles en ik moeten beiden hetzelfde gedacht hebben, terwijl we rondliepen in de...

Lees meer