Leerstijl

22 aug 2008 | anders, coaching, communicatie

De training senior management duurde drie hele dagen en kostte 2000 euro p.p. Al na de eerste ochtend meldde zich een bezorgd kijkende afgevaardigde van de deelnemers bij de organisatie. Hij was één van de hogere managers van de groep en zijn betoog kwam er op neer dat men zich “in de breedte” zorgen maakte over het tempo en de voortgang van de training.
“Moet je luisteren, we zijn allemaal professionals, gepokt en gemazeld in dit soort dingen en ook nog eens druk druk druk. Elk van ons heeft een dergelijke training al wel vaker meegemaakt. We weten dus wel zo ongeveer wat er komen gaat. We hebben daarom niet zo’n behoefte om uitgebreid stil te staan bij de oorzaken en de problemen. Misschien is het beter om maar gelijk een paar stappen verder te gaan, naar de oplossingsalternatieven en de verschillende manieren van aanpak. En daar dan een beetje mee te oefenen, in de break out rooms, met tweetallen bij voorkeur. En dat hoeft wat ons betreft echt niet te worden opgenomen met de videocamera, en helemaal niet te worden teruggekeken met de groep. En dan kunnen we onszelf misschien wel een dag of anderhalf besparen. Ook omdat we dat onderdeel over omgaan met weerstand eigenlijk geen van allen zien zitten.”

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Tevroegpensioen

Tevroegpensioen

Ik was er wel klaar mee. Met bedrijven en organisaties, met adviseren, trainen en interimmen. Met het gedoe. Dacht ik. En...

Lees meer