Hoe je als dienstverlener je stoepje vol klanten krijgt

26 sep 2012 | acquisitie, communicatie, klantgerichtheid, ondernemen, organiseren, verkoop

We zijn allemaal een beetje kruidenier. Met een klant voor de toonbank staan we niet graag met de mond vol tanden. Dus vullen we onze vitrine met een keur van waren uit ons magazijn van ook-ooit-wel-geproduceerd. Maar nooit nee-verkopen is niet hetzelfde als vaak ja-verkopen. Klanten snappen heel goed dat het niet állemaal vers en fris kan zijn in je uitstalkast en nemen het risico niet. Dan gaan ze liever naar de speciaalzaak.

Als dienstverlener ben je speciaalzaak. Punt uit. Dat betekent dat je een toonbank moet hebben met heel-veel-van-hetzelfde. Met dat ene ding, waar je alles over weet en waarin je de beste bent in de wijde regio. Dat ene ding in vierhonderd verschillende kleuren en dan ook verder helemaal niets. Zodat de mensen erover gaan praten en het verhaal over je specialiteit en kwaliteit mythische proporties krijgt. Zodat je klanten krijgt die van heinde en ver komen.

Als speciaalzaak moet je ook niet te royaal zijn met je openingstijden. Je wilt klanten die wel even willen wachten op de stoep. Omdat ze blij zijn dat ze bij je naar binnen mogen.

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Tevroegpensioen

Tevroegpensioen

Ik was er wel klaar mee. Met bedrijven en organisaties, met adviseren, trainen en interimmen. Met het gedoe. Dacht ik. En...

Lees meer