“Dit is de deal. Word je gemist, wanneer je niet meer komt opdagen, of word je getolereerd als je weer eens aanbelt? In het eerste geval ben je waardevol. In het laatste….”
Aan het woord is Seth Godin. Een uur lang beantwoordt hij vragen van ondernemers. Zo’n zaal vol slimme vragen wil ik ook wel. To the point. Om over zijn antwoorden maar te zwijgen.
Godin’s bottomline deze sessie zijn de verhalen van je klanten. Dus niet jouw verhaal, maar die van hen… Weet jij als ondernemer in welk verhaal zij een rol willen spelen? Godin neemt daarmee Simon Sinek nog een stap verder. Niet het verhaal van Steve Jobs, maar dat van de Apple believers, niet het verhaal van Martin Luther King, maar dat van de menigte voor hem.
Het is de laatste stap naar échte inboundmarketing. Vergelijkbaar met het feuilleton in de krant en de cliffhanger in een soapserie. Kun je een onderneming maken waarbij je klanten zitten te wachten op je volgende nieuwsbrief, collectie, model, training, consult? Een onderneming met klanten die hunkeren?
Uiteindelijk is er maar één bron van beweging en dat is verlangen.