Wat komt er na toegevoegde waarde?

9 nov 2015 | communicatie, identiteit en imago, marketing

Je staat er niet bij stil. En dat is misschien wel precies het punt. Zoveel producten en diensten die je gebruikt, zonder dat je ook maar íets hebt met de maker of het merk. Mijn fiets, mijn glasvezelprovider en mijn koelkast, ze zijn ¨mijn¨ omdat ze ooit waar voor hun geld waren. Niets meer dan dat en zo inwisselbaar als wat. Bedrijven willen je anders doen geloven. Ja, bedrijven en hun merken.

Er zijn ook merken waar ik wel wat mee heb. Mijn auto, mijn verzekeraar, mijn telefoon. Ze onderscheiden zich door design, service of gebruiksgemak. Al bij aankoop, of in de loop van het gebruik. Ik kan uitleggen waarom ik waarschijnlijk weer voor ze zou kiezen. Of voor iets vergelijkbaars, of voor iets nóg beters. Want dat is de makke van toegevoegde waarde. Ze is zó gekopieerd of overtroffen. En dan ben ik echt weg hoor, beste marketeers.

En dan is er nog die hele exclusieve plek in mijn brein voor bedrijven en organisaties die dáár nog boven uitsteken. Voor merken die ik niet snel zal inruilen, omdat ze staan voor iets dat groter is dan hun product of dienst. Voor een gevoel dat ik deel, of voor een idee waarin ik geloof. Dat zou een krant of een bank kunnen zijn, een modemerk of een energiebedrijf. Met een kijk op de wereld en hoe die beter kan. Maar waarom niet een garagebedrijf of een supermarkt? Een fiets- of een witgoedmerk? Met een visie op de toekomst en wat hun bijdrage daaraan is.

Je marketing van nu gaat over je betekenis voor de toekomst.

 

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Tevroegpensioen

Tevroegpensioen

Ik was er wel klaar mee. Met bedrijven en organisaties, met adviseren, trainen en interimmen. Met het gedoe. Dacht ik. En...

Lees meer