Voor welke rij zorg jij?

26 mei 2017 | acquisitie, communicatie, marketing

Als mensen érgens een hekel aan hebben, dan is het aan moeten wachten. Op hun beurt wachten. In de rij staan bij een kassa, voor een loket, op weg naar het strand, een concert, een wedstrijd. Toch doen ze het massaal. En soms gaan ze zelfs in een rij líggen.

Als mensen érgens blij van worden, dan is het als er een rij staat. Voor hun boekpresentatie, hun groentekraam, hun open dag of hun workshop. Wat is er mooier dan een voorinschrijving of een wachtlijst voor jouw “ding”.

Ik sprak deze week iemand die gesolliciteerd had naar een vrijwilligersfunctie. Er waren meerdere kandidaten. (..) Een rij voor een onbetaalde berg werk. Dat geeft te denken.

Natuurlijk, we gaan toe naar een tijdperk van overvloed. Lees daarvoor het werk van Peter Diamandis en andere toekomstdenkers. Maar of we ooit zonder schaarste zullen kunnen? Ik betwijfel het.

Elke Rij is de uitkomst van een prachtige rekensom: Begerenswaardigheid x Beperkte Beschikbaarheid.

R = B x B.

Vraag: Wat doe je zó goed, dat je het minder kunt gaan aanbieden?

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Hang naar het noorden

Hang naar het noorden

Vroeger had ik het vaker. Had ik drang naar het noorden. Nam ik midden in de week een sabatical van een dag. Reed ik in alle...

Lees meer