Onverstoorbaar dóór doen

26 apr 2010 | leiderschap, ondernemen

Dat heb ik dus onderschat. Je schrijft een keer een boek en gelijk ben je de deskundige. Het werpt zijn vruchten af en zo ook zijn schaduw. Over al het andere dat je ook doet bijvoorbeeld. Doe één ding en wees daar heel goed is een populaire marketinggedachte. Maar er zijn nog zoveel andere leuke thema’s….
Nu is Verkoopkunst niet het slechtste etiket dat je kunt hebben. In de meeste organisaties draait het deze dagen maar om één ding: de etalage, de voordeur, de kassa, kortom de verkoop. Heel basaal, concreet, meetbaar en heel korte termijn. Volop werk aan de winkel dus.
De tijd voor die andere thema’s komt vanzelf wel weer. Kwestie van warm houden, studeren en blijven lezen. Over de Stoïsche levensfilosofie bijvoorbeeld en over Benedictijnse spiritualiteit. Gewoon maar door doen.

Deel dit met

1 Reactie

  1. Mieke Siemons

    Herkenbaar, ik wil ook zoveel dingen doen en dat is in conflict met de marketinggedachte: kies één ding om goed in te worden. Kunnen we niet van het ‘veeldingendoen’ onze niche maken? Of kunnen we op de kern vinden, die aan al die interesses raakt en daar ons ding van maken. 🙂

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Tevroegpensioen

Tevroegpensioen

Ik was er wel klaar mee. Met bedrijven en organisaties, met adviseren, trainen en interimmen. Met het gedoe. Dacht ik. En...

Lees meer