Ongevraagde mail is niet altijd ongewenst

10 mei 2012 | acquisitie, ondernemen, strategie, verkoop

Krijg jij ook meer mail dan je lief is? Ik meld me veel meer áf dan áán voor digitale nieuwsbrieven en dan ben ik echt de pietluttigste niet. Herken ik in zo’n mail je bedrijf of je naam van een kennismaking onlangs, dan doe ik niet moeilijk. Ik gaf je tenslotte niet voor niets mijn kaartje. Maar gaat er helemaal geen belletje rinkelen? Weg er me.  Beter maar niet meer sturen, mensen.

Zo kreeg ik deze week een mail van Zippy Art en – gelukkig net voor ik hem weggooide – zag ik de bijlage. Het was een illustratie met een titel die ik herkende; die van een van mijn recente  blogs: Marketing met contactarmoede. De e-mail van Erica Heykoop bleek én gepersonaliseerd én bevatte een kadootje. Kijk, dat maakte het een ander verhaal.

Kortom: Erica maakt iets unieks, geeft dat weg en hoopt daarmee op aandacht en publiciteit. Helemaal gelukt! Zoals ik dat doe met mijn blogs, maar minstens zo mooi, want ze maakte die illustratie voor mij persoonlijk. Haar vraag aan mij is nu: “Hoe doe ik dat op zo’n manier, dat het niet snel weggegooid wordt als ongewenste mail?”

Misschien heb jij wel ideeën voor Erica? Reageer dan even.

 

Deel dit met

1 Reactie

  1. Huub Koch

    Mooi verhaal en in dit verhaal zit ook al het antwoord!

    Ben zelf ook gaan schrappen in nieuwsbrieven die gewenst of ongewenst mijn inbox in kwamen. De teller van de unsubscribes staat inmiddels op 206. Kan je zeggen dat het een stuk rustiger is geworden met mijn emailverkeer.

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Tevroegpensioen

Tevroegpensioen

Ik was er wel klaar mee. Met bedrijven en organisaties, met adviseren, trainen en interimmen. Met het gedoe. Dacht ik. En...

Lees meer