Negeren kun je leren

31 okt 2022 | communicatie, leiderschap

Zo’n  e-mail of tweet waarvan je helemaal uit je dak gaat. Van iemand die zijn boekje ver te buiten en dik over de schreef gaat. Wat denkt ie wel en als ze nu voor je stond dan…. Stoom uit je oren. Want zo gaan wij niet om met mij, toch?

En natuurlijk ga je het halen, je recht. Door het stof moet ie, besluit je. Liefst direct, prime time en met veel publiek. De lekkerste ruzies zijn die waarvan je weet dat je ze gaat winnen. De strijd kan je niet heet genoeg zijn.

Hoe groter het conflict, des te meer parallelschade, maar dat vergeet je even. Vooral wanneer  je erg boos bent. Parallelschade is onvoorspelbaar, smeedt slachtoffers tot bondgenoten en tovert een geest uit de fles die maar lastig weer onder de kurk te krijgen is. Ja en als je dat geweten had….

Groots gekrenkt? Probeer dit eens. Doe alsof je gek bent en gedraag je alsof je de bewuste mail of tweet nooit gelezen hebt. Hoezo briesend door het pand of over het net? Waar hebben ze het over? Waarom zou ik? Welk bericht dan? Bewonderende blikken van insiders en meelezers en onmacht bij de aanstichter. Echte autoriteit is ook verhevenheid. Negeren is ook communiceren.

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer: