Je moet de complimenten hebben

3 dec 2013 | communicatie, leiderschap

We weten niet goed wat we ermee moeten, met complimenten. Zeker in de zakelijke omgeving. Het is zo’n beetje als met Sonneveld en de “goedbedoelde huisvlijt”. We mieteren de rotzooi wel achter de rododendrons.

Vinden we het al ongemakkelijk om iets aardigs te zéggen, recht in andermans gezicht, het ontvangen is nog wiebeliger. Moet het dan een keer van de trainer, dan is iedereen gegeneerd; de gever, de omstanders en de ontvanger nog het meest.  “Je kunt ook dankjewel zeggen hoor.” Tsjonge wat een inzicht!

Geven en ontvangen zijn twee kanten van dezelfde medaille. Wie het één niet kan of doet, die is in het ander meestal ook niet goed. Wat een armoei toch in al die bedrijven. Complimenten kosten geen geld, beste collega’s en bazen van Nederland. Ze leveren juist op. Echt waar. Geven, ontvangen, het maakt niet uit. Je moet ergens beginnen.

 

Deel dit met

2 Reacties

  1. Jolanda Goris

    Helemaal waar Wim!
    Enne…de complimenten voor dit blogstuk ;-).
    Vrolijke groet, Jolanda

    Antwoord
  2. wimaalbers

    Dankjewel Jolanda

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Zo ene

Zo ene

Als ik me buk valt m’n bril in de wcStaat er drie plakjes, dan vind ik er maar tweeMoet er eentje kotsen, dan heb ik net...

Lees meer
Wachten op post

Wachten op post

Dat je zó kunt wonen. Dat je zó kunt leven. Charles en ik moeten beiden hetzelfde gedacht hebben, terwijl we rondliepen in de...

Lees meer