Selecteer een pagina

Je moet de complimenten hebben

3 dec 2013 | communicatie, leiderschap

We weten niet goed wat we ermee moeten, met complimenten. Zeker in de zakelijke omgeving. Het is zo’n beetje als met Sonneveld en de “goedbedoelde huisvlijt”. We mieteren de rotzooi wel achter de rododendrons.

Vinden we het al ongemakkelijk om iets aardigs te zéggen, recht in andermans gezicht, het ontvangen is nog wiebeliger. Moet het dan een keer van de trainer, dan is iedereen gegeneerd; de gever, de omstanders en de ontvanger nog het meest.  “Je kunt ook dankjewel zeggen hoor.” Tsjonge wat een inzicht!

Geven en ontvangen zijn twee kanten van dezelfde medaille. Wie het één niet kan of doet, die is in het ander meestal ook niet goed. Wat een armoei toch in al die bedrijven. Complimenten kosten geen geld, beste collega’s en bazen van Nederland. Ze leveren juist op. Echt waar. Geven, ontvangen, het maakt niet uit. Je moet ergens beginnen.

 

2 Reacties

  1. Jolanda Goris

    Helemaal waar Wim!
    Enne…de complimenten voor dit blogstuk ;-).
    Vrolijke groet, Jolanda

    Antwoord
  2. wimaalbers

    Dankjewel Jolanda

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Wonderland

Wonderland

Op deze dag in 2004 kreeg ik een exclusieve rondleiding in het Frits Philips Muziekgebouw in Eindhoven, door directeur Wim...

Lees meer