Jagen en zaaien volstaan niet meer

20 jan 2014 | acquisitie, marketing, ondernemen, verkoop

Even rechtzetten: De markt is niet kleiner geworden maar groter. Jouw markt. Elke markt.

Jouw ooit afgebakende, goed gedefinieerde en bereikbare deel van de totale markt; de begrenzingen ervan zijn vervallen. Concurrentie komt opeens van alle kanten. Tegenwoordig kan iedereen overal alles verkopen.

Jij dus ook.

Je markt is zo groot geworden dat marketing en verkoop niet meer gaat over jagen of zaaien. Of over jagen én zaaien. Marketing en verkoop beginnen met vissen. Met weten wat de onderstroom is, in die enorme marktvijver en weten waar de vissen zitten. En met aas, met heel goed aas. Met écht onweerstaanbaar aas bijten ze altijd en hoef je ze alleen nog maar binnenhalen.

Ook onweerstaanbaar worden? Bel me.

 

Deel dit met

2 Reacties

  1. Koen Houtappels

    Hi Wim, het is lang geleden dat ik het weer eens ‘ oneens’ met je was. Noem het visie-verschillen?

    Jagen : pro-actief de boer op / erachteraan zitten / gericht schieten (niet met hagel).
    Jagen is wat ons betreft het motto. Niet vissen…

    Vissen: is wachten / reactief zitten & wachten totdat ze bijten…

    Je hebt het juiste professionele equipment nodig om te kunnen jagen, maar dan scoor je ook. Dan schiet je raak!

    Ps: ik sta open voor zo’n smakelijk potje onweerstaanbaar aas! stuur maar op 🙂

    Antwoord
  2. wimaalbers

    Ha Koen. Leuk #oneens.
    Mijn stelling is dat jagen en zaaien niet volstaan. Ze ontaarden vaak in schieten met hagel en zaaien in onvruchtbare grond. Wat is er mis met klanten die uit zichzelf naar je toekomen..? 🙂 Inbound dus. Maar daarvoor moet je eerst onweerstaanbaar worden.

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer: