In aandacht zit geen brood?

door | 18 okt 2010 | communicatie, verkoop

Er is een enorme vraag naar en tegelijk is het geen handel: aandacht. In zijn pure vorm is het onbetaalbaar, maar de markt voor aandacht wordt verziekt door allerhande hobbyisten, die het voor een appel en een ei weggegeven. Echte aandacht is goud waard, maar er zijn maar weinig die er een goede boterham aan verdienen.
Zo’n schaarste en zo weinig professionele nering. Gaat de marktwerking hier dan niet op? Er moet toch meer brood in zitten dan alleen voor zorgverleners en therapeuten? Of is aandacht als pakpapier; het kost niks, maar het voegt wel wat toe? Zo’n fleurige strik, gekruld met mes of schaar: iets maken van niets plus een heel klein beetje tijd.
Echte aandacht is het weggevertje, dat maakt dat uw klanten voor u kiezen en niet voor een ander. Het is het gat in de markt vlak naast uw product of dienst. Een kwestie van er in springen.