Glimp

15 okt 2009 | verkoop

Dan hebben ze net geleerd om vooral vragen te stellen en de klant aan het woord te laten. En dan zegt die laatste: “Vertel eens iets over uw bedrijf/product/dienstverlening.” Foute vraag dus, want de gemiddelde verkoper ziet zo’n uitnodiging als een aanmoediging om nu maar helemaal leeg te lopen. En de klant kan zich vervolgens wel voor het hoofd slaan.
Dat is dus niet de bedoeling. Een beetje adviseur of verkoper houdt het kort en kernachtig en maakt vervolgens een goed getimede draai naar een wedervraag. Hij (zij mag ook) geeft “eerste laags-informatie”, een tip van de sluier, een glimp, iets om te gluren. Vervolgens is de klant weer aan het woord om te vertellen wat hij belangrijk, leuk of spannend vindt. Zodat de verkoper weet, wat hij daarop weer moet blootgeven.
Verkopen is ook een beetje
striptease: plezieren, plagen, rekken.

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Zo ene

Zo ene

Als ik me buk valt m’n bril in de wcStaat er drie plakjes, dan vind ik er maar tweeMoet er eentje kotsen, dan heb ik net...

Lees meer
Wachten op post

Wachten op post

Dat je zó kunt wonen. Dat je zó kunt leven. Charles en ik moeten beiden hetzelfde gedacht hebben, terwijl we rondliepen in de...

Lees meer