Een beetje klantpijn

24 mei 2019 | klantgerichtheid, klantvriendelijkheid, marketing

Dat ze alleen nog maar een huurauto in een kleinere dan de bestelde klasse hebben. Vervelend! Maar dat ze na wat bellen heen en weer, dan toch en zelfs een luxere te pakken hebben weten te krijgen voor je. Kosten van de maatschappij natuurlijk.

Dat er maar een kamer beschikbaar is, terwijl twee besteld. Koffie met gebak als je even geduld hebt. En dan bijna springend van plezier komen vertellen, dat andere gasten zijn omgepraat en omgeboekt en nu zelfs de kamers naast elkaar én al klaar zijn.

Dat ze bellen dat die mooie jas, weet je nog? Dat die dus toch in maat 40 op voorraad blijkt te zijn en ze hem wel even naar je hotel komen brengen. Morgen, voordat je vertrekt, als dat uitkomt.

Dat je gaat denken dat ze het erom doen. Even een kleine verstoring en die dan vervolgens superieur verhelpen. Dat doet iets plussigs met je beoordeling.

We hielden er al rekening mee, dat de ober die avond een glas wijn zou omstoten en wij het diner gratis zouden krijgen. Het werd een glas water en we kregen slechts een ander tafeltje.

Ik zit nu wel te denken hoe ik mijn klanten ook een beetje pijn kan doen. Even laten schrikken, heel even, een klein beetje maar. Om het vervolgens met een royaal en zwierig gebaar beter dan goed te maken.

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Tevroegpensioen

Tevroegpensioen

Ik was er wel klaar mee. Met bedrijven en organisaties, met adviseren, trainen en interimmen. Met het gedoe. Dacht ik. En...

Lees meer