Durf

door | 17 nov 2009 | communicatie, organiseren

Een van de leukste rubrieken op twitter is #durftevragen. Onder deze “hashtag” (label waarop je kunt zoeken) stellen twitteraars de meest uiteenlopende hulp- of adviesvragen aan elkaar. Ik ga niet eens proberen te illustreren wat er zoal gevraagd wordt. Dan moet u zich maar aanmelden. Echt alles is mogelijk.
Zo’n #vraagberichtje kan door andere twitteraars in luttele seconden vermenigvuldigd worden, in duizenvouden en meer. Waarmee de kans groot is dat iemand het antwoord heeft, of een advies, of hulp kan bieden.
Dat #durftevragen werkt, is te lezen aan de enthousiaste reacties van de vragers. Vaak al binnen minuten hebben ze een antwoord of een aanbod, of tien, of honderd.
IRL (in real life) zal het zo’n storm niet lopen. Maar dat wil niet zeggen dat u niet wat vaker een hulpvraag kunt stellen. De twittermens en de echte mens verschillen niet zoveel van elkaar :-). Beiden vinden niks leuker dan iemand anders even helpen. Ze kunnen het alleen niet aan hun water voelen, die anderen, dat u toevallig een brandende vraag heeft. U zult er dus mee op de proppen moeten komen. #Mensdurfeenswatvakergewoonietsaaneenandertevragen.