Brokken

13 feb 2009 | communicatie

Het is de tijd van klare wijn en duidelijke taal. Het hart is niet langer moordkuil en politiek niet correct. Er geen doekjes om winden is stoer, net als zeggen wat je denkt. Dat laatste wordt nog wel eens verkeerd begrepen en dan wordt het zeggen wat jij denkt. Brokkenmakers toch! Niet doen!
Het is de rode lap van de communicatie en maakt het beest los in de ander; beweren dat je weet, wat hij of zij denkt. Zulk aannemen en invullen van andermans gedachten is grensoverschrijdend gedrag en geeft wapengekletter. Zeg dingen als Jij denkt zeker dat en jullie willen natuurlijk dat en je krijgt geheid de vlam in de pan.
Wat u ook allemaal denkt, niet alles verdient het om gezegd te worden. Duidelijkheid begint met zeggen wat je ziet, hoort en voelt.

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Tevroegpensioen

Tevroegpensioen

Ik was er wel klaar mee. Met bedrijven en organisaties, met adviseren, trainen en interimmen. Met het gedoe. Dacht ik. En...

Lees meer