Krijg jij ook meer mail dan je lief is? Ik meld me veel meer áf dan áán voor digitale nieuwsbrieven en dan ben ik echt de pietluttigste niet. Herken ik in zo’n mail je bedrijf of je naam van een kennismaking onlangs, dan doe ik niet moeilijk. Ik gaf je tenslotte niet voor niets mijn kaartje. Maar gaat er helemaal geen belletje rinkelen? Weg er me. Beter maar niet meer sturen, mensen.
Zo kreeg ik deze week een mail van Zippy Art en – gelukkig net voor ik hem weggooide – zag ik de bijlage. Het was een illustratie met een titel die ik herkende; die van een van mijn recente blogs: Marketing met contactarmoede. De e-mail van Erica Heykoop bleek én gepersonaliseerd én bevatte een kadootje. Kijk, dat maakte het een ander verhaal.
Kortom: Erica maakt iets unieks, geeft dat weg en hoopt daarmee op aandacht en publiciteit. Helemaal gelukt! Zoals ik dat doe met mijn blogs, maar minstens zo mooi, want ze maakte die illustratie voor mij persoonlijk. Haar vraag aan mij is nu: “Hoe doe ik dat op zo’n manier, dat het niet snel weggegooid wordt als ongewenste mail?”
Misschien heb jij wel ideeën voor Erica? Reageer dan even.