“Je hebt een ijzersterk verhaal. Lovende referenties. Mooie niche en helemaal voor jezelf.”
“Maar het ziet er niet uit. Die website doet me denken aan Hyves. En Windows95.”
“Gelikte video. Goed tempo, mooie beelden, de juiste woorden en een uitnodigende oproep tot actie.”
“Maar hoe ga je dit waar maken? Wat doe je echt anders? En kunnen je mensen dat wel?”
“Je legt de lat hoog voor jezelf. Wat een boel kennis. Weinig mensen die dat vak zo beheersen.”
“Maar doe iets aan je presentatie. Want het is teveel. Bomen en bos. Je raakt ze kwijt.”‘
Inhoud en vorm zijn als twee geloven op een kussen. De missionarissen van de inhoud gruwen van gelikt en van mooi gemaakt, van framing en van spin. Het enige wat telt is inhoud. De apostelen van de vorm zweren bij aansluiting en overdracht, bij beleving en gevoel. Ze worden gek van bijzaken en details. En van uitweidingen. Inhoud en vorm zijn een spannend stel. Een huwelijk waarin het vaak knettert.
Inhoud en vorm zijn als stemmetjes in mijn hoofd. En ze gaan vaak tekeer tegen elkaar. Maar uiteindelijk ben ik van de lieve vrede. Van die oude rekensom Effect = Inhoud x Acceptatie.