Wil je koffiedrinken of iets voor me betekenen?

16 jan 2014 | acquisitie, marketing, verkoop

Ik kan er mijn dagen mee vullen, met kennismaken. Als ik ja zei op iedere uitnodiging, dan had mijn agenda geen leven meer. Waar ik ook kom, er zijn altijd mensen die graag met me willen koffiedrinken. Om iets te onderzoeken, ontdekken, danwel vast te stellen, nl. “of we iets voor elkaar kunnen betekenen”. Ik snap het, maar doe het toch maar niet.

Professioneel koffiedrinken is meestal een onbevredigende ervaring. Te vaak en te lang luisteren naar iemands levensgeschiedenis, persoonlijke drijfveren en opvattingen over hoe het anders zou moeten. In de bedrijven die ze graag zouden adviseren of beleveren. Liefst samen met mij, zodra ik er een opdracht verworven heb. Maar zo werkt het niet.

Als je iets wilt betekenen, denk dan na over mij, voor je me uitnodigt. Vertel me iets, waardoor ik binnen een minuut op het puntje van mijn stoel zit en met mijn oren op steeltjes. En stop vervolgens met praten. Alleen dan heb je kans dat ik je vraag om meer. En je koffie betaal ook.

Wat ik jou te bieden heb? Ik kan je helpen onweerstaanbaar te worden. Dat is niet goedkoop, maar wel buitengewoon waardevol.

 

Deel dit met

0 reacties

Trackbacks/Pingbacks

  1. Als je vakmanschap * je valkuil is - Wimst - […] op onze kennis en betrokkenheid. “Zou jij niet een keer willen meedenken met ons? Gewoon een keer een kop…

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Zo ene

Zo ene

Als ik me buk valt m’n bril in de wcStaat er drie plakjes, dan vind ik er maar tweeMoet er eentje kotsen, dan heb ik net...

Lees meer
Wachten op post

Wachten op post

Dat je zó kunt wonen. Dat je zó kunt leven. Charles en ik moeten beiden hetzelfde gedacht hebben, terwijl we rondliepen in de...

Lees meer