Wie is verantwoordelijk voor de lach?

29 apr 2015 | communicatie, organiseren, zelfmanagement

Morgen weer een dag, het gras is altijd groener en de soep wordt niet zo heet gegeten. Wie goed kan omgaan met de betrekkelijkheid van de dingen, die leeft makkelijker en misschien wel langer ook. Maak je niet druk. Gewoon blijven ademen. Komt tijd komt raad.

Het vermogen tot relativeren zit er bij onze bedrijven en organisaties niet ingebakken. We nemen onszelf graag serieus, met onze missies en visies, onze competenties en kwaliteiten. Als de werkelijkheid ons dan even tegenzit of tegenspreekt schieten we in stress en kramp. Terwijl liefdevolle ontnuchtering ons waarschijnlijker beter zou helpen. Wie is bij jullie verantwoordelijk voor de gulle lach?

Heb jij die rol op je afdeling of in het MT? Vat hem niet lichtvaardig op. Relativering is als sambal; onmisbaar aan de ene kant, maar een mespuntje volstaat. Sla je door, dan slaat het dood. Dan krijg je cynisme en sarcasme, spot en hoon. Dan blijft er niets over.

Lachen haalt de spanning weg. Lachen helpt ontmaskeren.  Zodat voelbaar wordt wat écht belangrijk is.

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Zo ene

Zo ene

Als ik me buk valt m’n bril in de wcStaat er drie plakjes, dan vind ik er maar tweeMoet er eentje kotsen, dan heb ik net...

Lees meer
Wachten op post

Wachten op post

Dat je zó kunt wonen. Dat je zó kunt leven. Charles en ik moeten beiden hetzelfde gedacht hebben, terwijl we rondliepen in de...

Lees meer