Laat jezelf geen zand in de ogen strooien. Klanttevredenheid is ook niet alles. Je mag best blij zijn met een dikke zeven, maar dat zegt nog niet, dat je tevreden klanten daadwerkelijk terug zullen komen. Er is onderzoek genoeg waaruit blijkt dat ze net zo makkelijk naar de buurman gaan. Klanttevredenheid is je minimale vereiste. Wat je wilt is klantenthousiasme.
Het is het gevaar van elke relatie: de sleet. We denken elkaar goed te kennen, we gaan elkaar voorspellen, we kijken niet echt meer en we verwachten geen nieuwe dingen meer van elkaar. De relatie kan prima zijn, en er is van twee kanten tevredenheid. Tot we een keer ergens een deur open doen en geraakt en verrast worden door een frisse blik, een ander geluid, een nieuw gevoel. En opeens zijn we iets minder tevreden met het oude.
Klanten willen niet gewoon tevreden zijn, ze willen geboeid, vermaakt en verrast worden. Ook als u niet de Efteling bent; uw zaak is uw theater, uw show, uw publiek, leg de lat maar wat hoger.