Minder is meer

door | 25 aug 2008 | communicatie, verkoop

Het is een van de lastigste dingen voor verkopers om in de vingers te krijgen; niet teveel beloven. Het is ook zo verleidelijk; de klant overhalen met behulp van een plakje meer of een schepje er boven op. Met als valkuil dat het niet waargemaakt wordt of simpelweg niet waar te maken is. Te hoge verwachtingen wekken is ontevreden klanten kweken.
Maar hoe doe je dat dan, minder beloven en toch verkopen? Het geheim zit aan de kant van de klant. Die heeft namelijk een hypergevoelige antenne voor overspannen beloften. “Het zal mij benieuwen….” denkt die en “Eerst nog maar eens zien.”  Vanaf het moment van de handtekening zal hij of zij op zoek zijn naar bewijs voor die twijfel. En het dus krijgen ook.
Een goed product en een prima dienstverlening hebben geen overdrijven nodig. Stevige verkopers waarschuwen hun klanten juist voor overspannen verwachtingen. Als er iets is dat verkoopt…..Gek he?