Altijd mogen aanbellen. Overal. Ongevraagd.

5 nov 2012 | communicatie, marketing, ondernemen, presenteren, verkoop

Leuren. Het roept vervelende beelden op; van jehovagetuigen, stofzuigerverkopers en telefoonterreur. Niet zo gek dus dat we aarzelen om met onze profielen en onze blogs te koop te lopen. Jezelf in de spotlight zetten; dat past niet zo in onze cultuur van doe maar gewoon, gemiddeld en gedeisd. Want: “Er wordt al zoveel gepreekt en geschreven. Wat heb ik daar dan nog aan toe te voegen?” Right.

Het antwoord is focus. Een beetje verstand van alles is maar aan weinigen voorbehouden. En leuk om te lezen is dan nog maar de vraag. Veel verstand van weinig is vaak stukken interessanter. Er zijn veel boeiende blogs en filmpjes van mensen die uren kunnen vertellen over hun levenswerk op de vierkante meter. Over kleine dingen die grote verschillen maken. Fascinerend om te zien; zoveel deskundigheid en toewijding.

Het geheim is afpellen. Laagje na laagje na laagje van jezelf. Wat is het precies waarmee jij de wereld mooier maakt? Nu vandaag op jouw vierkante meter en die van de mensen om je heen. Wat doe jij zorgvuldiger, effectiever en overtuigender dan de meeste anderen die ongeveer hetzelfde doen. Nee, maak het nóg preciezer, nóg kleiner, nóg delicater. Als je dát nou heel precies weet, dan mag je altijd aanbellen. Overal en ongevraagd.

 

Deel dit met

1 Reactie

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Zo ene

Zo ene

Als ik me buk valt m’n bril in de wcStaat er drie plakjes, dan vind ik er maar tweeMoet er eentje kotsen, dan heb ik net...

Lees meer
Wachten op post

Wachten op post

Dat je zó kunt wonen. Dat je zó kunt leven. Charles en ik moeten beiden hetzelfde gedacht hebben, terwijl we rondliepen in de...

Lees meer