Wat te doen als het geen klant maar een passant is?

24 jun 2011 | communicatie

Weten waarover je het hebt is één ding. Maar er zo over vertellen dat de mensen aan je lippen hangen is iets anders. Gisteren mocht ik meelunchen bij Quiris, samen met 40 anderen. Ze hadden Jos Burgers gevraagd voor zijn verhaal en dus was er een wachtlijst. Jos krijgt altijd veel bijval weet ik en ook deze keer was zijn optreden weer top. Mooie praktijkvoorbeelden, veel humor en een onstuitbaar geloof in wat hij vertelt. Overtuigend dus. Zet hem maar op je lijstje.
Van die dingen die je wel weet, maar altijd leuk om er in bevestigd te worden: De noodzaak van keuzes maken, het belang van nee zeggen en professioneel geduld; onvoorwaardelijk geven en weten dat het dan op een dag meer dan goed komt. En natuurlijk over jezelf verplaatsen in de klant; makkelijker gezegd dan ook écht gedaan. Die van Quiris hadden gisteren raak geschoten met die verplaatsing, wat hun klanten betrof. En mij idem.
Zomaar een tip van Jos: brochures helpen je niet aan klanten, maar zijn wel een prima middel om passanten mee te lozen. Op een beurs bijvoorbeeld. “Kijkt u eens, alstublieft. En belt u vooral als u nog vragen heeft.” Jos: “Hoor je nooit meer wat van.”

 

Deel dit met

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer:

Tevroegpensioen

Tevroegpensioen

Ik was er wel klaar mee. Met bedrijven en organisaties, met adviseren, trainen en interimmen. Met het gedoe. Dacht ik. En...

Lees meer