Dan heb je een probleem. Als iemand klant bij je wil worden, maar geen probleem heeft. Want wees nou eerlijk, er is niks lekkerder dan ontevredenheid en teleurstelling en vrees. Of een klant die het overzicht kwijt is. Hulp nodig heeft. Smullen voor iemand zoals jij.
Niets werkt zo goed voor je praktijk als het knijpen in pijnlijke spieren. Als je fysiotherapeut bent. Niets is zo goed voor je omzet als het doorvragen naar het probleem, de kwestie, het vraagstuk. Hoe lastiger hoe beter. Als je ondernemer bent.
Maar wat dan als er geen probleem is? Wel op je spreekuur, maar alles gaat prima, is op orde, er is niks ernstigs aan de hand. Dan moet je écht aan het werk. Geef niet te snel op, want er is iets. Waarschijnlijk is het goed verborgen, iets verder weggestopt, iets waar men niet te snel over praat. De echte vraag. Goeie kans dat die beetje is verdrongen. Je moet gewoon nog wat steviger knijpen. Wees een harde heelmeester.
Maak je vlekken of sporen?
Pas op, want je geeft af. Meer dan je denkt en het gaat er niet makkelijk uit. Hardnekkige sporen laat je na, ook als je zelf...
0 reacties