Verleiding

door | 4 nov 2009 | acquisitie, communicatie, verkoop

Het verschil tussen een colporteur en een coach? De eerste doet je ongevraagd een voorstel en de laatste stelt je onvoorstelbaar veel vragen. De twee zijn stijluitersten wanneer het gaat om overtuigen en beinvloeden. En zoals altijd ligt de waarheid ergens in het midden.
Vragen stellen is commercieel correct. Salestrainend Nederland wil graag betere vragenstellers van u maken. A-raison-van en op de hei. Een thema dat er kariger vanaf komt in veel van die bijeenkomsten is op tijd een goed voorstel produceren. Met als gevolg dat er in zakenland veel de klik wordt gezocht en eindeloos begrip wordt gekweekt. Waarna de wegen zich scheiden met de afspraak om nog eens verder te praten.
Het zakelijke zakenvoorstel is aan emancipatie toe. Als de vragen gesteld zijn is het tijd voor verleiding en onweerstaanbaarheid, verpakt in een aanbieding waar geen nee tegen gezegd kan worden. Zo’n niet-te versmaden-aanbod. Dus niet vragen “Wat wilt u graag?”, maar voorstellen “Wat ik voor u kan betekenen, is ……”  Gewoon eens proberen.