Voor wat

door | 15 jan 2010 | communicatie, strategie, verkoop

Ik kreeg ooit al korting omdat ik het verbouwingsgruis trotseerde, er twee kocht, vooruit betaalde, of vaste klant was. En altijd was ik er blij mee. Vanmorgen kreeg ik korting voor niks, zomaar, gewoon omdat ik er om vroeg. En dat zit me een beetje dwars. Want wat als ik er niet om gevraagd had … en hoe vaak heb ik daar al niet meer betaald dan nodig was? Een cadeautje krijgen is altijd leuk, maar als je geen idee hebt waarom, dan gaat het knagen.
Voor wat hoort wat en dat is niet zonder reden. Verbouwingsopruimingen, factory outlets, laagseizoentarieven en afhaalprijzen maken dat we begrijpen waarom iets hier of nu goedkoper is dan normaal. En wat we begrijpen vertrouwen we eerder dan dat wat we niet begrijpen. Begrijpen en vertrouwen gaan dus hand in hand. Dat geldt voor elke uitnodiging en elk aanbod, niet alleen bij korting. Kijk met dat in het achterhoofd nog eens naar uw website, brochure of verkoopverhaal.