DE klant heeft niet altijd gelijk.

door | 15 feb 2017 | ondernemen, strategie, verkoop

Natuurlijk. Die lezer die voor dat boek niet meer naar jouw boekhandel komt, die mist veel.
Ook waar: de klant die op een marktplaats iemand met een lager tarief vindt, die heeft niet door hoe goed je bent.
Zoals de autorijder die je inruilbod afslaat, omdat iemand op het internet meer biedt. Die kent jouw service niet.
En de vakantieganger die zelf zijn reis samenstelt, die heeft niet door wat er allemaal bij komt kijken.
De klant die zelf zijn administratie doet met een webtool, die krijgt niet dat topadvies van je.
De klant die alles wat niet past gewoon terugstuurt met de pakketdienst, die ziet veel niet.
De klant die het wel gratis download, die ondermijnt de hele sector.

Je hebt gelijk. De klant die niet voor jou kiest die zit gewoon fout. Gelukkig maar dat hij een uitzondering is.

Het wordt pas vervelend als het meer dan één klant is. Honderd bijvoorbeeld. Of een miljoen.

Honderd klanten die allemaal fout zitten?

Als we het hebben over DE klant, over wie gaat het dan? Prima als jij het over die ene wilt hebben. Jij je gelijk. Ik heb het liever met je over die honderd.